Roque Nublo – Gran Canaria

Roque Nublo – symbol Gran Canarii i drugi co do wielkości szczyt wyspy mierzący 1813 m n.p.m.. Postanowiliśmy wspiąć się na niego około godziny 8 rano. Szlak był jeszcze pusty i świeciło piękne słońce. Chwilę po tym jak wdrapaliśmy się na szczyt, przyszła wielka chmura i zasłoniła cały widok! Mieliśmy szczęście – udało nam się pyknąć parę fotek w słońcu i w tej chmurze też i jeszcze w dodatku byliśmy na samej górze kompletnie sami (no może oprócz dwóch małych mieszkańców szczytu – jednego rudego a drugiego szarego). Z ważniejszych uwag: szlak ma jakieś 1,5 km długości w jedną stronę (zdecydowanie jeden z łatwiejszych, które przeszliśmy na Gran Canarii, chociaż parę razy można się zasapać), polecamy wejść na niego z samego rana kiedy wszyscy jeszcze śpią (kaman… była 8 rano), po zejściu z powrotem powinien już być czynny food truck na parkingu gdzie można się napić ciepłej kawki i kupić sobie jakieś śniadanie. W drodze powrotnej na południe wyspy natknęliśmy się na prawdziwą jesień. I pomyśleć że jakieś pół h drogi jazdy od tego miejsca panuje niemalże cały rok klimat iście afrykański 🙂